donderdag 15 januari 2009

Werk-fruit: Vervang pot snoep voor mand met fruit

De receptioniste bij een lokaal kantoor van een internationale uitgeverij maakte zich in korte tijd erg geliefd door ervoor te zorgen dat een grote pot met drop altijd gevuld was. Een aantal andere medewerkers op de eerste etage leverden ook hun bijdrage (het lukt me heel aardig hieraan voorbij te gaan). Het voedingscentrum stelt voor om de pot snoep te vervangen door mand met fruit. De werkgevers zouden dit zelfs moeten stimuleren, omdat het gezonder is voor de medewerkers en die beter kunnen werken. Maar ik weet niet of het zo werkt: ik neem mijn mandarijnen, bananen en appeltjes gewoon zelf mee. Dan weet ik tenminste zeker dat daar voldoende van is. En ik gebruik supplementen die me de droppot zonder moeite voorbij laten lopen. Het potje Satieté doet in dat opzicht wonderen.

Geen opmerkingen: