Buying a franchise in a recession gaat in op kenmerken van bedrijven en franchises die minder gevoelig zijn voor de recessie. Denk daarbij aan:
- bedrijven in een markt van artikelen die mensen nodig hebben: denk aan kappers, gezondheid.
- bedrijven in een markt met lage kosten of die goedkopere alternatieven bieden: McDonalds, tweedehands artikelen
- bedrijven met producten en diensten die door derden worden betaald - schadeherstel bijvoorbeeld (door verzekering)
- producten en diensten met een groeiende vraag, door in te haken op demografische ontwikkelingen (bijvoorbeeld oudere mensen, gezondheid, outplacement)
- ontsnappen van het dagelijkse patroon, verwennerijen, games. Wel een gevaar: ook dit kan verminderen
- Kinderen- en dierenservices. Kinderen hebben ontwikkelingen nodig en ook dieren is de verzorging nodig.
Kortom: de recessie hoeft zeker niet negatief te werken, zolang je de goede business kiest. Ons bedrijf voldoet overigens aan verschillende van deze criteria.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten